måndag 18 mars 2013

Den nya avfallsplanen

En ny avfallsplan för Hässleholm ska tas fram, vilket vi på Hässleholm Miljö ansvarar för. Avfallsplanen är hela kommunens strategiska plan i avfallsfrågor och har som syfte att skapa en bättre miljö genom samordning av avfallshanteringen. Min chef är projektledare för den nya avfallsplanen och eftersom jag vill lära mig så mycket som möjligt om verksamheten och branschen, samtidigt som jag, konstigt nog, har en förkärlek till att presentera och sätta samman rapporter (!), har jag fått hjälpa till nu under sluttampen. Det är ett omfattande arbete som har gjorts under mer än ett års tid. I fredags skickades rapporten ut till vår styrelse och på onsdag ska den behandlas.   
Förra veckan lades mycket tid åt att få allt klart. Bara att skriva ut tog sin lilla tid. Med 13 bilagor ligger de här klara på mitt skrivbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar