onsdag 27 februari 2013

Skolbesök

Igår var vi och besökte Vanneberga skola för att informera om källsortering. En gammal fin skola med F-6 som har ett stort miljöintresse. Eleverna var superduktiga och hade till och med ett eget Miljöråd.  Klass 5-6 fick i uppgift att sortera sopor som vi hade med oss, allt från stålull till presentsnöre, vilket de klarade med bravur. De yngsta eleverna fick vår egen tidning med Renhållar-nallen och lovade i samklang att aldrig skräpa ner och att sortera sina sopor. Det hoppas jag att fler av oss kan lova!
Det var mitt första skolbesök men jag hade gott sällskap med mig i form av min kollega Maryanne Jönsson som arbetat här i över 30 år. Hon vet onekligen vad hon pratar om. En härlig förmiddag i skolan, som jag tror inte bara uppskattades av oss, utan även av elever och lärare. Nu ser jag fram emot fler skolbesök!


Hade du kunnat sortera rätt?


Nalle-tidningen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar