måndag 15 april 2013

Det är inte alltid helt enkelt

När jag började med det här projektet kunde jag aldrig föreställa mig hur svårt det kunde vara att placera ut papperskorgar med källsorteringsmöjligheter inne i centrala Hässleholm. Det är mycket att ta hänsyn till och det är många som ska tycka till innan det kan hända något. Vi måste ta hänsyn till framkomligheten, trafiken, var det rör sig mest folk, det estetiska och inte minst säkerheten. Idag träffade jag Robert på Stadsbyggnadskontoret som har hand om bygglov. Vi behöver söka bygglov innan vi kan placera ut våra papperskorgar och jag märkte idag att vi har lite olika perspektiv att se saken utifrån. Ett nyttigt möte där jag fick många bra synpunkter, dock gjorde det mitt jobb lite svårare.
Nästa vecka blir det möte med alla inblandade parter så då hoppas jag att vi äntligen kan få till ett beslut och att införandet av källsortering inne i centrum närmar sig.  

I behov av källsortering

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar